KÖZÖNSÉGTALÁLKOZÓK

A MITEM-előadásokat követően találkozhatnak a produkciók alkotóival, mely által mélyebb bepillantást nyerhetnek egy-egy előadás születésébe, és egyúttal lehetőség adódik, hogy megoszthassuk egymással és az alkotókkal a gondolatainkat, élményeinket, valamint föltegyük a látottakkal kapcsolatos kérdéseinket.

 

Biztosítsa helyét a 2024-es MITEM előadásaira - vásároljon MITEM bérletet! 

A színészdoyen köszöntötte a kassaiakat

A kassai balett-társulat tagjainak az a megtiszteltetés jutott, hogy kilencven éves legenda, Bodrogi Gyula köszöntötte őket az Anne Frank naplója című előadásuk előtt. Az idei MITEM-en új rendszert vezettek be a szervezők: a budapesti teátrum társulata fogadja az érkező külföldieket, egy-egy színész mintegy házigazdaként kíséri a társulatokat.

Tovább olvasom

Világesemény a MITEM végén

Egy egészen egyedülálló világpremiert tartogatnak a nézőknek a 11. MITEM utolsó napjai. Április 27-én és 28-án Budapesten, a Nemzeti Színházban mutatja be az olasz Alessandro Serra legújabb előadását, a görög témák nyomán készülő Tragédia/Oidipusz éneke című produkciót. A kortárs olasz színház világszerte ismert, sokoldalú alkotója korábban már több ízben is kirobbanó sikerrel szerepelt a találkozón.

Tovább olvasom
11.MITEM - Képes krónika VIII.

Hétköznapi költészet – Juan Mayorga: María Luisa; Teatro de la Abadia és LAZONA, Madrid

Könnyed szépség, líra, humor, s mindennek mélyén nagyon-nagyon emberi érzések és gondolatok – így lehetne röviden összefoglalni, mit is láttunk a madridiak előadásában a MITEM-en. A kortárs spanyol drámairodalom legismertebb és legelismertebb alkotója, Juan Mayorga által írt és rendezett előadás megindító, emocionális, azt lehet mondani, szívmelengető volt, s a közönség ezt honorálta is. 

Tovább olvasom
11.MITEM - Képes krónika VII.

Legendák nyomában – AIA és Az ember tragédiája, Shota Rustaveli Színház és Film Állami Egyetem, Tbiliszi, Georgia

Mindig nagyon izgalmas látni azt, mit kezd a fiatal alkotógeneráció a jól ismert történetekkel, művekkel. Ebben az élményben is részünk lehetett a MITEM-en a georgiai egyetemi hallgatók két produkcióját látva, az egyik egy görög mítosz, a másik a számunkra ikonikus Madách-mű feldolgozása volt, amellyel létrehozták a Tragédia első fizikai színházi adaptációját a világon. 

Tovább olvasom
11.MITEM

Kuriózumok a MITEM folytatásában

Zajos sikerek, teltházas nézőterek jellemezték az április 6-a óta tartó Madách Nemzetközi Színházi Találkozó eddigi előadásait, és a következő időszak is nagyszerű, egészen különleges élményeket ígér a színházbarátoknak. A program folytatásában ezen a héten a magyar-török kulturális évad részeként érkezik két török produkció, és már nagyon készülünk Alessandro Serra világpremierjére is. 

Tovább olvasom
11.MITEM - Képes krónika VI.

A leláncolt idő felszabadítása – MÍTIKASZ-CSÚCS (Az Olümposz tetején), Troubleyn Laboratorium, Antwerpen, Belgium

Egészen különleges, gigantikus performansszal folytatódott a görög tematika a MITEM idei programjában. Jan Fabre nyolcórás „antikolt” rave-partiján vehettek részt a legkitartóbb színházbarátok, a szünet nélküli, grandiózus modern rituálé izgalmas kérdéseket vetett fel azokban, akik részesei lehettek az élménynek.

Tovább olvasom
11.MITEM

A színház is egy hallucináció - Világpremier a Nemzeti Színházban

Alessandro Serra rendező a Tragédia budapesti világpremierjéről, a polisz művészetéről, a mítoszról, az emberiség szeméről, a színházról és a fotográfiáról

A Tragédia nem görög tragédia, hanem kórusmű, amelyben az Oidipusz-mítosz hallucinációként jelenik meg – mondja Alessandro Serra olasz rendező, akinek legújabb munkáját elsőként a MITEM nézői láthatják. A különleges előadás Oidipusz történetén túl a mítoszok világba vezet… A rendezővel a próbák idején készítettük levélinterjúnkat.

Tovább olvasom

A gyöngéd erő színháza

Rimas Tuminas és Mayia Pramatarova beszélgetése

Tudnunk kell boldognak lenni, abban a hitben, hogy van boldogság. Bár egyikünknek sem adatik meg ez a boldogság.

Tovább olvasom
11.MITEM - Képes krónika V.

Show must go on – A lovakat lelövik, ugye? Tbiliszi Színházi Központ & Liberty Színház, Tbiliszi, Georgia

Új oldaláról ismerhette meg a budapesti közönség Avtandil Varszimasvili társulatát, amely ezúttal nem egy klasszikus-adaptációt, hanem kortárs feldolgozást hozott a MITEM-re. A lovakat lelövik, ugye? leginkább az azonos című, Sydney Pollack rendezte amerikai filmklasszikusból ismerhető, ám a grúz rendezőnek sikerült tökéletesen a saját közegéhez és napjainkhoz idomítania a jól ismert történetet.

Tovább olvasom
Oldal tetejére

Baskír Köztársaság, Belgium, Bulgária, Georgia, Görögország, Izrael, Luxemburg, Olaszország, Spanyolország, Szlovákia, Törökország